پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227123
معاون سياسي بعد از مراسم اربعين معرفي مي شود
تاریخ انتشار : 1395/09/02 17:23:27
نمایش : 1259
وزير کشور گفت: با آقاي احمدي به عنوان گزينه نهايي صحبت ها را انجام داديم اما وي در امر هلال احمر و اربعين مسئوليت سنگيني داشت که بنا شد بعد از مراسم اربعين به عنوان معاون سياسي معرفي شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، وزير کشور صبح امروز در نشست خبري با رسانه ها با اشاره به برنامه هاي انجام شده در امر سفر زائرين کربلا در ايام اربعين گفت: متاسفانه با چوب و سنگ به نيروي انتظامي حمله شد که با صبر و مديريت درست اين مسئله را مديريت کرده بودند و بعد از ۲۴ ساعت با قانع سازي کساني که ويزا و پاسپورت نداشتند، برگشتند.

وي با بيان اينکه امسال نسبتا خدمات رساني خوب بوده است، افزود: امسال در چذابه و مهران و شلمچه ستاد مستقر داير کرديم و هر روز با مرزبانان عراقي هم ديدار داشتيم.

وزير کشور با انتقاد از برخي رسانه ها در انعکاس اخبار ادامه داد: ۲ ميليون زائر داشتيم که هماهنگ کردن آنها کار سختي بود. بحث بهره برداري از اين مسئله ريا است توفيق خدمت گذاري به زائرين بالاترين توفيق است.

رحماني فضاي تصريح کرد:عرصه تعاملات سياسي وسيع است و در حوزه اعتقادي و مناسک نبايد وارد شود.

وي گفت: بازرسان ما تمام ضعف را جمع بندي کردند و در نهايت بعد از يک ماه کار را براي سال آينده آغاز خواهيم کرد. البته اين کار بايد توسط مردم اداره شود و نبايد آن را دولتي کرد.

تاکنون يک ميليون و ۶۲۰ هزار زائر اربعين وارد کشور شدند

وزير کشور با بيان اينکه دولت بايد زيرساخت ها را مهيا کند، گفت: تاکنون يک ميليون و ۶۲۰ هزار زائر اربعين وارد کشور شدند و هيچ مورد ترافيکي گزارش نشده است.

رحماني فضلي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه آيا براي دولت مسئله آلودگي هوا، معيشت مردم و فساد در صندوق ذخيره فرهنگيان اهميت کمتري نسبت به لغو سخنراني مطهري دارد که کميته ويژه تشکيل شده است؟، گفت: هر موضوعي جايگاه خود را دارد و نمي توان هر مسئله اي را به ديگري واگذار کرد.

وي افزود: درباره مسائل محيط زيست يک شوراي عالي وجود دارد و اين شورا قرار است همه اقداماتي که بايد انجام شود را طي گزارش هايي ارائه کند.

وزير کشور افزود: دولت تورم را از حدود ۴۸ درصد به حدود ۹ درصد رسانده است؛ اين اتفاق جز با کار انجام نشده است.

رحماني فضلي با بيان اينکه نگاه دولت ترجيح يک امر به امر ديگر نيست، گفت: موضوع سخنراني ها و تجمع ها در حوزه کاري بنده است و من موظفم در اين موضوع به وظيفه خود عمل کنم. بقيه مسائل را بايد دوستان ديگر پاسخ دهند.

وي با اشاره به نامه اخير رئيس جمهور و ذکر مسئله نفوذ در شهر مشهد، اظهار کرد: اين مسئله را دستگاه هاي اطلاعاتي بايد بررسي کنند. رئيس جمهور تخمين زد که اين نوع اقدامات بهانه اي برا نفوذ است. ايجاد اختلاف در کشور هم نوعي نفوذ است.

وزير کشور خاطرنشان کرد: وزير اطلاعات اين مسئله را بررسي کرده و گزارش هاي آن را به استحضار رئيس جمهور خواهد رساند.

رحماني فضلي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه آيا علت لغو ميتينگ مشهد برگزاري آن در يک مکان دولتي بوده است، اظهار کرد: اگر مسئول يک مکان دولتي تشخيص دهد با رعايت انصاف و عدالت مي تواند مراسم سخنراني را برگزار کند، مشکلي وجود ندارد.

وي افزود: ما گفتيم در زمان برگزاري انتخابات اين امر ممنوع است اما در زمان غير از آن با نظر رئيس مجموعه اشکالي ندارد.

وزير کشور با اشاره به برقرار امنيت اين مراسم عنوان کرد: هم فرماندار و هم معاون سياسي استاندار رسما اعلام کرده بودند که مسئوليت امنيت را پذيرفته اند.

رحماني فضلي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه آيا دولت موافق است درباره ۶۳ سخنراني که طي ۳ سال گذشته توسط دولت لغو شده است کميته‌اي از سوي قوه قضاييه تشکيل شود؟، گفت: اگر در داخل دانشگاه ها تجمعي برگزار شود، مسئوليت آن با شوراي فرهنگي دانشگاه بوده و در مساجد نيز مسئوليت با اماکن است. اما در بقيه موارد وزارت کشور بايد مجوز دهد. هر کدام از تجمع هايي که ما مجوز دهيم امنيت آن را هم برقرار خواهيم کرد.

مسئوليت برپايي امنيت داخلي کشور با وزير کشور است

وي با اشاره به اينکه در مساله پيش آمده در مشهد يک طرف نايب رئيس مجلس و طرف ديگر دادستاني است گفت: از نظر بنده اين سخنراني اگر انجام مي شد هيچ اتفاقي نمي افتاد چون مردم فهيم هستند و نايب رئيس مجلس هم به مسائل امنيتي اشراف کامل دارد.

رحماني فضلي افزود: قانون و مقررات مي گويد مسئوليت برپايي امنيت داخلي کشور با وزير کشور است.

وزير کشور با طرح اين سوال که مگر دادستاني مي تواند سخنراني رئيس قوه قضاييه و رئيس مجلس را لغو کند، ادامه داد: روز قبل از سخنراني آقاي مطهري با من تماس گرفت و ماجرا را عنوان کرد، گفتم در جريان نيستم اما با آقاي استاندار در اين باره صحبت مي کنم. بلافاصله با استاندار تماس گرفتم و گفتم شوراي تامين را تشکيل بده و مساله را پيگيري کن و طي نامه اي به دادستاني اعلام کن که مسئوليت برقراري امنيت را به عهده مي گيري. با دادستان کل کشور صحبت کردم که گفت مساله را پيگيري مي کنم، اين موضوع قابل حل است.

وي با تاکيد بر اينکه شوراي تامين با قبول برقراري امنيت بايد مجوز برگزاري سخنراني را صادر مي کرد، تصريح کرد: همه بايد خويشتن داري کنيم، تند کردن فضا در شرايط کنوني براي کشور مناسب نيست. بايد قوه مقننه و قضاييه اين مساله را در جلسه اي بررسي کرده و درباره استنباط دادستاني تصميم بگيرند.

دانشگاه سخنراني زيباکلام را لغو کرد

رحماني فضلي درباره لغو سخنراني زيباکلام در قزوين گفت: بنده به استاندار دستور دادم شوراي تامين تشکيل شود که صورت جلسه آن شورا به دست من رسيد و اعضاي شوراي تامين همگي قبول کردند که اين سخنراني برگزار شود اما خود دانشگاه به آقاي زيباکلام اعلام کرد که سخنراني لغو است. در شيراز هم با عواملي که برنامه سخنراني آقاي زيباکلام را لغو کردند، برخورد شد.

وي با بيان اينکه استاندار فارس به اين دليل برکنار نشد، عنوان کرد: ما دلايل مختلفي براي اين جابجايي داشتيم، همانطور که در مورد فرماندار مشهد رسانه ها گفتند که در روز تعطيل فرماندار برکنار شد اما اصلا شدني نيست که يک روزه يک فرماندار رفته و فرماندار ديگر جايگزين شود چون سير قانوني اين جابجايي طولاني است.

 وزير کشور درباره  اينکه ممکن است فرمانداران يا استانداران نگاه متفاوتي داشته باشند، افزود: ممکن است فرمانداران نگاه متفاوتي داشته باشند؛ چون مساله مديريتي است. در صحنه عمليات اختيار در دست فرماندار و استاندار است بنابراين ممکن است مطابق قانون تصميمات متفاوتي بگيرند اما اگر به دلايل سياسي تصميمي اتخاذ شود با آن برخورد خواهيم کرد.

رحماني فضلي در پاسخ به اينکه چرا آقاي احمدي نژاد هر کجا مي خواهد سخنراني مي کند اما سخنراني آقاي مطهري لغو مي شود؟ گفت: نفس امنيت براي ما مهم است، براي هر کسي که سخنراني قانوني دارد بايد امنيت برقرار شود.

احمدي نژاد گفته خودش مسئوليت امنيت سخنراني هايش را به عهده مي گيرد

وي ادامه داد: به آقاي احمدي نژاد اعلام کرديم که براي سخنراني خود بايد از قبل اعلام کند تا براي برقراري امنيت برنامه ريزي شود چون ما از اين بابت نگران هستيم اما آقاي احمدي نژاد گفته من خودم مسئوليت امنيت را بر عهده مي گيرم.

وزير کشور تصريح کرد: متاسفم که اين اتفاق در مشهد رخ داد، فرقي نمي کند آقاي مطهري يا هر کس ديگري باشد. بايد کار غيرقانوني مورد رسيدگي قرار گيرد.

وي گفت: خلاف افراد در هر مسيري قابل رسيدگي است اما متاسفم که بگويم که در روزهاي اخير مسائل توهين آميز بسياري را در فضاي مجازي شاهد بودم.

وي در پاسخ به اينکه آيا دادستان اين اختيار را دارد که دستور لغو سخنراني ها را صادر کند، گفت: آقاي دادستان نمي تواند چنين استنباطي از قانون داشته باشد چون مسئول امنيت استاندار است.

وزير کشور در پاسخ به اين سوال که چرا گزارش پيگيري موارد قبلي از جمله مساله قرچک را ارائه نمي دهيد، گفت: وزارت کشور از پيگيري هاي خود گزارش داده درباره مساله قرچک هم گزارش داديم که در آن  مورد هم برخي عذرخواهي کردند.

وي گفت: در مورد انتخابات پيش رو به هيچ وجه مشکلي در تجمعات نخواهيم داشت چرا که از يک تا دو ماه قبل تمامي هماهنگي ها انجام شده و تاييديه ها از رئيس قوه قضاييه اخذ خواهد شد.

پاسخ آملي لاريجاني به وزير کشور

رحماني فضلي در پاسخ به اينکه آيا آقاي آملي لاريجاني پاسخ نامه شما در خصوص مساله کنسرت ها را دادند، گفت: بله به طور خصوصي پاسخ دادند و گفتند صدور مجوز اين گونه برنامه ها به عهده وزارت ارشاد و برقراري امنيت آن با شماست اگر از قبل هماهنگ شود مي توان کار را پيش برد.

ايرادات شوراي نگهبان به تعرفه هاي انتخابات

وي درباره برگزاري الکترونيک انتخابات و نيز چاپ تعرفه هاي انتخابات رياست جمهوري گفت: نمونه هايي از تعرفه ها را به شوراي نگهبان داديم که ايراداتي گرفتند اين ايرادات بررسي شده و قرار است در آخرين جلسه تاييد نهايي شده و هر چه زودتر تعرفه ها به چاپ برسد.

وزير کشور با اشاره به اينکه علاقه منديم انتخابات را به صورت الکترونيک برگزار کنيم خاطرنشان کرد: حجم کار بالاست و امکانات مورد نياز در همه جا وجود ندارد اما هر کجا امکانات باشد آمادگي برگزاري انتخابات الکترونيک را داريم.

رحماني فضلي ادامه داد: اميدوارم تا يک ماه آينده در اين خصوص به توافق برسيم که انتخابات الکترونيکي اجرايي شود يا نه اما اگر شوراي نگهبان قبول نکند حتما انتخابات الکترونيک برگزار نخواهيم کرد.

وي تصريح کرد: البته اعلام کرده ايم که انتخابات شوراها در کلان شهرها به صورت الکترونيکي انجام شود.

رحماني فضلي در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، درباره انتخاب معاون سياسي وزير کشور، گفت: با آقاي احمدي به عنوان گزينه نهايي صحبت هاي نهايي را انجام داديم اما وي در امر هلال احمر و اربعين مسئوليت سنگيني داشتند که بنا شد بعد از مراسم اربعين معرفي وي به عنوان معاون سياسي وزير کشور انجام شود.
 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html